کاربرد یو پی اس در صنایع پزشکی | یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی

به این مطلب رای دهید
(20 رای)

کلمه یو پی اس به معنی سیستم مولد برق بدون وقفه بوده و برگرفته از کلمه Uninterruptible Power Supply می باشد.

استفاده از یو پی اس در صنعت پزشکی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت تجهیزات پزشکی شاهد تحول در روند درمان بیماران می باشیم. یکی از عوامل تاثیر گذار در صنعت پزشکی و روند درمان بیماران دقت و صحت دستگاه های پزشکی می باشد.

اهمیت استفاده از یو پی اس در صنعت پزشکی

بیمارستان‌ها یکی از آن مراکزی است که استفاده بسیاری از برق داشته و بیشتر دستگاه‌های آن با استفاده از نیروی برق کارکرد دارند. در این محیط که برق میزان بسیاری از انرژی و کارایی را تامین می‌کند، ممکن است یک اشتباه کوچک، موجب به خطر افتادن جان افراد بسیاری شود. این موضوع بیش از هرچیزی وابسته به زیرساخت‌های تامین برق بوده که معمولا در بیشتر مناطق زیرساخت‌هایی ضعیف هستند که ممکن است توانایی تامین همیشگی برق را به شکلی درست و کارآمد نداشته باشند. به وجود آمدن هرگونه اختلال در عملکرد این دستگاه ها، می تواند منجر به خطرات جبران ناپذیر جانی و مالی باشد. دستگاه های مورد استفاده در بخش های مختلف مراکز برای عملکرد صحیح نیازمند منبع برق بوده و در بعضی از دستگاه ها، وقفه و قطع برق می تواند جان یک بیمار را به خطر بیندازد . یو پی اس به عنوان پشتیبان برق برای تجهیزات پزشکی، کارکرد بدون وقفه آن ها را تضمین می کند. با این کار علاوه بر حفظ جان بیمار از خرابی و خسارت به دستگاه پزشکی جلوگیری می شود.

برخی از تجهیزات در بیمارستان اولویت داشته و باید ابتدا آنها را به یو پی اس مجهز کرد. استفاده از یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی به شکل های مختلف انجام شده و می توان تنوع خوبی را نیز مشاهده نمود. باید توجه داشته باشید که در انتخاب این محصولات مراکز معتبر را مد نظر قرار دهید. استفاده از یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی باید با توجه به نوع و توان تجهیزات موجود تعیین شود. تعیین توان یو پی اس بسیار مهم و تخصصی می باشد. برای اینکه بالاترین کیفیت را در این محصولات شاهد باشید بهتر است که از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

نوسان ولتاژ در دستگاه های حساس باعث جلوگیری از شروع به کار دستگاه می شود، به طور مثال می توان به دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن اشاره کرد که برای عملکرد مطلوب نیازمند به برق با کیفیت توان بالا می باشد. یو پی اس ها با توجه به فیلترهای خاصی که دارند این امکان را برای این دستگاه ها فراهم می سازند . ضمن این که در بیشتر موارد استفاده از استابلایزر نیز توصیه می شود.

لزوم استفاده از یو پی اس در تجهیزات بیمارستانی

در بیمارستان اولین مورد که قابل مشاهده است جان افراد می باشد. بسیاری از تجهیزات بیمارستانی با برق کار کرده و باید به صورت مستمر برق را در اختیار داشته باشند. در این وسایل برق باید همیشه وجود داشته باشد. در تجهیزات بیمارستانی نوسانات موجود در برق می تواند به وسایل آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند. دقت داشته باشید که آسیب به هر یک از تجهیزات می تواند جان چندین نفر را به خطر بیاندازد. برای جلوگیری از این آسیب ها و ضررهای مختلف باید از یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی استفاده کرد. تنوع در یو پی اس ها باعث شده تا شما به راحتی بالاترین بازدهی را داشته باشید، چرا که بازدهی مناسب این دستگاه ها در دراز مدت اهمیت بسیاری دارد.

یو پی اس علاوه بر ذخیره انرژی کاربردهای مختلف دیگری را نیز برای شما خواهد داشت. با استفاده از یو پی اس می توان از دستگاه ها نیز محافظت کرد. بسیاری از تجهیزات بیمارستانی دارای مدار الکترونیکی حساس می باشند که در اثر نوسانات برق دچار اختلال می شوند.

یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی بسیار ضروری بوده و می تواند علاوه بر عملکرد مداوم یک حفاظت بسیار عالی را نیز به وجود بیاورد. یو پی اس دارای تنوع بسیار بالایی بوده و می تواند قابلیت های مختلف را نیز از خود نشان دهد. باید با توجه به نوع وسایل و تجهیزات موجود از این تنوع استفاده کرده و بهترین حفاظت و پشتیبانی را ایجاد کرد. در هر بیمارستان، برق در تمامی وسایل به صورت گسترده ای جریان دارد. اختلال در سیستم برق می تواند باعث اختلال در عملکرد کلی بیمارستان شود.

استفاده از یو پی اس در تجهیزات بیمارستانی

استفاده از یو پی اس در انواع دستگاه پزشکی

به طور کلی در دستگاه های پرکاربرد موجود در اکثر مراکز درمانی از با نصب یو پی اس بر روی دستگاه‌های بیمارستانی، میزان ولتاژ برق به شکلی کنترل شده درمی‌آید. در این شرایط در صورت کاهش یکباره ولتاژ یا حتی قطعی برق، دستگاه از کار نمی‌افتد و فعالیت خود را به شکلی درست و اصولی به پیش می‌برد. این موضوع که ممکن است در طی فصول گرم سال و با افزایش مصرف برق بیش از پیش رخ دهد، با کنترلی دقیق از سمت یو پی اس می‌تواند کمترین میزان ضرر و زیان جانی را به همراه داشته باشد. انواع یو پی اس استفاده می شود. دستگاه های پزشکی که برای استفاده از آن ها حتما نیاز به تامین یو پی اس می باشد شامل موارد زیر می باشند:

علاوه بر ضرورت استفاده از یو پی اس در دستگاه های پزشکی مراکز درمانی، عملکرد صحیح و بدون وقفه آسانسور حمل بیمار بسیار حائز اهمیت می باشد و اختلال در کارکرد آن ها می تواند در عملیات کمک رسانی به بیماران را دچار مشکل نماید . همچنین می توان به اهمیت نقش آن ها در تامین برق بخش های مختلف از جمله پذیرش بیمارستان ها، اتاق های حسابداری ، بایگانی پزشکی ، اتاق عمل و بخش آی سی یو و بخش سی سی یو و حتی برق راهروهای عمومی اشاره کرد .

نکات مهم برای خرید یو پس اس مناسب بیمارستان

از آنجایی که خرید تجهیزات بیمارستانی، موضوعی حیاتی است که می‌تواند بر جان انسان‌ها تاثیر داشته باشد، لازم است تا در حین خرید هر تجهیزاتی برای بیمارستان نکاتی را در نظر داشته باشید. برخی از اصلی‌ترین نکات برای خریداری یو پی اس مناسب برای تجهیزات بیمارستانی عبارت است از:

  1. داشتن بیشترین و بالاترین کیفیت ممکن
  2. دارای افت ولتاژ خیلی کم در حدود کمتر از 3 درصد
  3. برخورداری از تغییرات فرکانسی کمتر از 0.5 درصد
  4. استفاده از انواع کم صدا برای جلوگیری از تولید آلودگی صوتی

عوارض عدم استفاده از یو پی اس در بیمارستان

زمانی که درباره استفاده از یک محصول به صحبت می‌نشینیم، لازم است تا به عدم و نبود محصول نیز نیم نگاهی را داشته باشیم. در واقع در کنار مزایا و معایب استفاده از یک محصول، استفاده نکردن آن محصول را نیز زیر نظر بگیریم تا بتوانیم استفاده و بهره‌بری بهتری را از محصول داشته باشیم. عدم استفاده از یو پی اس در بیمارستان به صورت کلی دو عارضه اصلی و مهم دارد.

اولین عارضه را می‌توان به خطر افتاد جان بیماران و انسان‌ها دانست که در صورتی افت ولتاژ برق و قطع شدن آن ممکن است تلفات بسیاری را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این موضوع و در درجه دوم، اسیب رسیدن به دستگاه‌های مختلف پزشکی یکی دیگر از این عوارض مهم و غیرقابل جبران است. از آنجایی که دستگاه‌های پزشکی معمولا دستگاه‌هایی گران قیمت و با هزینه‌های سرسام آور هستند، در صورت آسیب رسیدن به این محصولات، ممکن است جبران خسارت و جایگزینی دستگاه یا تعمیر آن هزینه‌های بسیار سنگینی را داشته باشد.

در آخر می توان گفت که یو پی اس برای تجهیزات بیمارستانی یک اجبار است و می بایست از آن در تمام دستگاه ها استفاده نمود. یوپی اس باید همیشه در حالت آماده به کار باشد تا از آسیبها و ضرر مالی و جانی جلوگیری کند. باید در نظر داشته باشید که بعد از نصب نیز به صورت دوره ای کیفیت موجود در این وسایل چک شوند. سلامت این محصولات می تواند سلامت و جان افراد زیادی را تضمین کند.

شرکت بهین صنعت با ارائه انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداریاستابلایزر و انواع باتری یو پی اس در خدمت جامعه و ادارات و سازمان ها می باشد.  برای اطلاع بیشتر در ارتباط با خرید یو پی اس، نگهداری از یو پی اس و همین طور نگهداری از باطری یو پی اس و مشاوره می توانید از صفحات مربوطه بازدید نمایید یا با شماره 77442005 در تهران تماس حاصل فرمایید.

بهین صنعت ارائه دهنده راهکارهای برق اضطراری در صنعت و IT

 

 

 

 

دانستنی های یو پی اس

درباره ما

شرکت بهین صنعت با اتکا بر دانش پرسنلی کار آزموده و مجرب ، با هدف مشاوره، طراحی، تولید، تجهیز و پشتیبانی انواع منبع تغذیه و سیستم های تغذیه برق بخصوص سیستم های برق بدون وقفه جهت تجهیزات حساس و با توجه به مشکلات موجود در زمینه تولید ، انتقال ، توزیع و نحوه مصرف برق ، پایه ریزی و تاسیس گردید.

گستره فعالیتهای این شرکت در زمینه های فناوری اطلاعات، تجهیزات صنعتی، تجهیزات پزشکی ، خودروسازی، فرودگاهها و.... بوده که توانسته است موفقیت های چشمگیری را نیز کسب نماید.

شرکت بهین صنعت با پشتوانه علمی کارشناسان مجرب ، آمادگی کامل خود را در جهت همکاری در زمینه های ذیل اعلام می دارد:

  • مشاوره در زمینه انتخاب سیستمهای برق و یو پی اس
  • ارائه انواع منبع تغذیه و سیستمهای برق بدون وقفه (یو پی اس)
  • ارائه خدمات فنی، تعمیر، سرویس و نگهداری پروژه های یو پی اس و برق
  • ارائه دوره های آموزش تخصصی یوپی اس
  • ارائه انواع استابلایزر، انواع باتری سرب اسیدی، انواع باتری های نیکل کادمیم، انواع سیستم های شارژر، رکتیفایرهای سویچ مد مخابراتی، سیستم های تامین انرژی خورشیدی و موتور برق گاز سوز
  • مشاوره ، طراحی و تامین تابلوهای برق (توزیع ،  فرمان و کنترل)
  • مشاوره ، طراحی و اجرای سیستم های حفاظت زمین
  • دارای مدرک طی دوره سرویس و نگهداری یو پی اس های: APC , G-TEC , Riello , PowerWare , Best Power , Newave

ادامه مطلب

تماس با ما

برای مشاوره در ارتباط با خرید یو پی اس و باتری و تأمین برق اضطراری دستگاه و یا محل مورد نظر خود و همچنین اطلاع از قیمت یو پی اس و کارایی انواع سیستم های تامین انرژی بدون وقفه با متخصصین بهین صنعت تماس بگیرید.

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان جانبازان شرقی، پلاک 19, طبقه ۲

2005 44 77 - 021 - 2 74 75 779 - 021

 تلفن همراه:

09123064586 - 09135445006 - 09199015006 - 09195445002

 

دفتر اصفهان: کاشان - خیابان زیارتی - پایین تر از چهارراه تربیت

031-55470990 - 031-55470900

 دفتر  مشهد: مشهد - بلوار جانباز- جانباز ١٣ - نبش شهيد عجمی ١١   
٣٧٦٢٨٩٥٠-051

دفتر سمنان: شاهرود - بلوار دانشجو

09124732658