استفاده از یو پی اس در دستگاه سونوگرافی

به این مطلب رای دهید
(4 رای)

دستگاه سونو گرافی کاربرد زیادی در صنعت پزشکی دارد. این دستگاه با استفاده از امواج صوتی کار کرده و توسط آن، بافت های زیر جلدی و اندام های داخلی بدن را بررسی می نمایند.

استفاده از یو پی اس برای دستگاه سونوگرافی

با توجه به کاربردهای دستگاه های تصویربرداری در علم پزشکی و روش های تشخیصی درمانی، می توان به میزان اهمیت حضور پیوسته و کارکرد صحیح این دستگاه ها پی برد. تهیه این دستگاه ها هزینه زیادی برای مراکز درمانی دارد و برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه و همچنین کارکرد پیوسته آنها نیاز به استفاده از یو پی اس مناسب برای دستگاه سونوگرافی می باشد.

دستگاه سونوگرافی

کلمه سونوگرافی از کلمه لاتین sound به معنی صوت و graphic به معنای شکل و ترسیم گرفته شده است. اولین دستگاه تولید امواج فراصوت در پزشکی توسط شخصی به نام دوسیک اختراع شده و روی مغز انسان امتحان گردیده است. در ابتدا فقط برای تشخیص خط وسط مغز انسان از اولترا سوند استفاده می شد، اما بعدها با پیشرفت علم، به عنوان یک روش تشخیص و درمانی مهم مطرح شد و پیشرفت و تولید دستگاه های اولترا سوند، تحول عظیمی درعلم پزشکی ایجاد نمود.

امواج فراصوت به شکلی از انرژی امواج مکانیکی گفته می شود که فرکانس آن بالاتر از حد شنوایی انسان می باشد. انتشار این امواج در بافت های بدن به صورت امواج طولی است و ارتعاشی در راستای انتشار امواج می باشد که از آن برای بررسی بافت های زیر جلدی مانند عضلات ، مفاصل ، تاندون ها ،اندام های داخلی بدن و ضایعات آن ها استفاده می شود.

کاربرد دستگاه سونوگرافی

سونوگرافی در حاملگی کاربردهای وسیعی دارد، اما کاربرد این دستگاه فقط به همین جا محدود نمی شود و کاربردهای تشخیصی و درمانی بیشتری دارد. دستگاه های سونوگرافی به 4 گروه دسته بندی می شوند: زنان و زایمان ، قلبی یا الکتروکاردیوگرافی، عروقی و قسمت های کوچک (اسکنی ). منظور از اسکنر قسمت های کوچک اسکنر تیروئید ، مثانه ، بیضه ، پروستات و ارگان هایی از این قبیل می باشد .

سونوگرافی های تشخیصی برای مشخص کردن طیف گسترده ای از نشانه های بیماری شامل ارگان ها برای بیماری های مسری و تومور های خوش خیم یا بدخیم، تجمع مایعات، مشاهده کلیه ها و سنگ کیسه صفرا استفاده می گردد .

یکی از مدل های دستگاه سونوگرافی داپلر نام دارد که با استفاده از اولترا سوند، اجازه ارزیابی جریان خون عروق، اندام ها و تومورها را داده و به طور کلی احتمال تشخیص صحیح را افزایش می دهد.

منظور از قابلیت های زنان و زایمان بررسی انواع زیادی از مشکلات زنان مانند توده های رحم یا تخمدان، تشخیص وجود و یا شرایط سلامت جنین در طول بارداری است. در اسکنرهای عمومی علاوه بر تشخیص های عواملی مانند تیروئید، پروستات و غیره توسط پروب های خطی میکرو کاتوکس برای مغز نوزادان و دیگر آزمایشات مربوطه کودکان استفاده می شود. اسکنرهای همه جانبه با قابلیت های عروقی برای ارزیابی عروق خونی در سراسر بدن مورد استفاده قرار گرفته و به پزشکان این امکان را می دهد که ناهنجاری های شریانی و وریدی و دلایل آن ها را تشخیص دهند .

سونوگرافی های 4 بعدی تصویر 3 بعدی جنین را انتشار داده و دیدن حرکات همان لحظه جنین شبیه به دیدن یک ویدیوی زنده از داخل رحم مادر است، امواج به جنین شما برخورد کرده و بازتاب یا پژواک می کند و توسط دستگاه ترجمه شده و روی مانیتور نمایش داده می شود. در بیماری های چشمی از این دستگاه ها برای تشخیص اجسام خارجی در درون چشم، تومورهای عصبی، خونریزی شبکیه، اندازه گیری قطر چشم و فاصله عدسی از شبکیه استفاده می گردد.

استفاده از یو پی اس برای دستگاه سونوگرافی

با توجه به کاربردهای دستگاه های تصویربرداری در علم پزشکی و روش های تشخیصی درمانی، می توان به میزان اهمیت حضور پیوسته و کارکرد صحیح این دستگاه ها پی برد. تهیه این دستگاه ها هزینه زیادی برای مراکز درمانی دارد و برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه و همچنین کارکرد پیوسته آنها نیاز به استفاده از یو پی اس مناسب برای دستگاه سونوگرافی می باشد. هدف اصلی از استفاده یو پی اس ها در مراکز درمانی، تامین برق اضطراری ، حذف نوسانات و بالاترین کیفیت برق متناوب می باشد. بدین ترتیب از آسیب دیدن دستگاه در اثر نوسان برق جلوگیری شده و با فراهم سازی یکپارچه برق برای این دستگاه ها، بیماران بیشتری تصویربرداری خواهند شد.

یو پی اس مناسب برای دستگاه سونوگرافی

شرکت بهین صنعت با فراهم سازی انواع یو پی اس مناسب برای دستگاه های تصویربرداری و پزشکی، تلاش می کند خدمات کاملی به جامعه پزشکی کشور ارائه نماید.

چند نمونه از انواع یو پی اس مناسب برای دستگاه سونوگرافی در ادامه معرفی می شود:

یو پی اس بهین ESIS

یو پی اس GT120N

یو پی اس BS-960-E11 (1-15kVA)

شرکت بهین صنعت با ارائه انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداریاستابلایزر و انواع باتری یو پی اس در خدمت جامعه پزشکی، مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها می باشد. برای اطلاع بیشتر در ارتباط با استفاده از یو پی اس در صنایع پزشکی و اطلاع بیشتر در ارتباط با خرید یو پی اس، نگهداری از یو پی اس و همین طور نگهداری از باطری یو پی اس و مشاوره می توانید از صفحات مربوطه بازدید نمایید یا با شماره 77442005 در تهران تماس حاصل فرمایید.

بهین صنعت ارائه دهنده راهکارهای برق اضطراری در صنعت و IT

دانستنی های یو پی اس

درباره ما

شرکت بهین صنعت با اتکا بر دانش پرسنلی کار آزموده و مجرب ، با هدف مشاوره، طراحی، تولید، تجهیز و پشتیبانی انواع منبع تغذیه و سیستم های تغذیه برق بخصوص سیستم های برق بدون وقفه جهت تجهیزات حساس و با توجه به مشکلات موجود در زمینه تولید ، انتقال ، توزیع و نحوه مصرف برق ، پایه ریزی و تاسیس گردید.

گستره فعالیتهای این شرکت در زمینه های فناوری اطلاعات، تجهیزات صنعتی، تجهیزات پزشکی ، خودروسازی، فرودگاهها و.... بوده که توانسته است موفقیت های چشمگیری را نیز کسب نماید.

شرکت بهین صنعت با پشتوانه علمی کارشناسان مجرب ، آمادگی کامل خود را در جهت همکاری در زمینه های ذیل اعلام می دارد:

  • مشاوره در زمینه انتخاب سیستمهای برق و یو پی اس
  • ارائه انواع منبع تغذیه و سیستمهای برق بدون وقفه (یو پی اس)
  • ارائه خدمات فنی، تعمیر، سرویس و نگهداری پروژه های یو پی اس و برق
  • ارائه دوره های آموزش تخصصی یوپی اس
  • ارائه انواع استابلایزر، انواع باتری سرب اسیدی، انواع باتری های نیکل کادمیم، انواع سیستم های شارژر، رکتیفایرهای سویچ مد مخابراتی، سیستم های تامین انرژی خورشیدی و موتور برق گاز سوز
  • مشاوره ، طراحی و تامین تابلوهای برق (توزیع ،  فرمان و کنترل)
  • مشاوره ، طراحی و اجرای سیستم های حفاظت زمین
  • دارای مدرک طی دوره سرویس و نگهداری یو پی اس های: APC , G-TEC , Riello , PowerWare , Best Power , Newave

ادامه مطلب

تماس با ما

برای مشاوره در ارتباط با خرید یو پی اس و باتری و تأمین برق اضطراری دستگاه و یا محل مورد نظر خود و همچنین اطلاع از قیمت یو پی اس و کارایی انواع سیستم های تامین انرژی بدون وقفه با متخصصین بهین صنعت تماس بگیرید.

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان جانبازان شرقی، پلاک 19, طبقه ۲

2005 44 77 - 021 - 2 74 75 779 - 021

 تلفن همراه:

09123064586 - 09135445006 - 09199015006 - 09195445002

 

دفتر اصفهان: کاشان - خیابان زیارتی - پایین تر از چهارراه تربیت

031-55470990 - 031-55470900

 دفتر  مشهد: مشهد - بلوار جانباز- جانباز ١٣ - نبش شهيد عجمی ١١   
٣٧٦٢٨٩٥٠-051

دفتر سمنان: شاهرود - بلوار دانشجو

09124732658